Droner

YouTube-stjerner har stor indflydelse på salget af droner

Drone i luften

Der er selvfølgelig rigtig mange ting, der påvirker salget af droner. Én af de ting, der dog særligt har været med til at sætte gang i salget, er YouTube-stjerner. Og faktisk skyldes det ikke altid, at de laver videoer, der er blevet sponsoreret af f.eks. DJI.

I mange tilfælde handler det faktisk om, at de blot fortæller, at en række af de optagelser, der er med i deres videoer, er blevet optaget med en drone. Det er nok til at få mange til at slå til, fordi de også har et ønske om at kunne lave de samme optagelser.

Flere YouTube-stjerne bruger ofte droner

Der findes en lang række store stjerner på YouTube, der gør brug af droner i deres videoer. Et rigtig godt eksempel er den New York-baserede Casey Neistat, der ofte gør brug af DJI droner i sine videoer.

Ikke nok med, at han gør brug af dem, så har han faktisk også lavet en række videoer om forskellige droner fra DJI, der er blevet set af millioner af folk verden over. Sådanne videoer er helt afgjort med til at booste salget af droner – og naturligvis særligt salget af droner fra DJI.

Mange ønsker at kunne genskabe deres optagelser

Som angivet før, så er der mange, der ender med at købe en drone, fordi de har set en video på YouTube, der har optagelser, som de har et ønske om at genskabe. For at kunne gøre dette, er de dog nødt til at have en drone, og det får mange til at slå til.

Hvis du selv har gjort dig overvejelser om det samme, skal du naturligvis ikke tøve. Det er nemlig muligt at skabe nogle stort set magiske optagelser med en drone. Det er selvfølgelig en stor del af grunden til, at de i løbet af de seneste år er begyndt at hitte.

Virker ofte autentisk

En af årsagerne til, at det har rigtig god effekt for en producent af droner, når de får en YouTube-stjerne til at lave reklame er, at de rent faktisk bruger produkterne. Det er en klar fordel, da det får det hele til at virke mere autentisk, fremfor blot en overfladisk reklame.

Heldigvis er langt de fleste YouTube-stjerner gode til at gøre det klart, at der faktisk er tale om en reklame. Derfor er det sjældent, at man vil være i tvivl om det, hvis man f.eks. ser en video, der kun handler om en bestemt drone fra DJI eller deslige.